Kipuraja 3d-printterin hinnassa

Keskustelua erilaisista 3D-tulostimista
Post Reply
opener
Site Admin
Posts: 3
Joined: Thu Feb 14, 2013 10:56 am

Kipuraja 3d-printterin hinnassa

Post by opener »

Itse olen kovin kiinnostunut 3D-tulostamisesta, mutta en ole vielä uskaltanut hankkia printteriä. Sellaisen ostaminen houkuttaa kyllä koko ajan enemmän ja enemmän samalla kun hinnat ovat tulleet alas päin. Olen miettinyt mikä omalla kohdallani on kipuraja hinnalle, eli missä vaiheessa ostospäätöksen tekeminen on selvä asia. Jostain syystä mielessäni pyörii 600 euron summa. Eli tonni kirpaisee vielä liikaa, mutta 600 euroa eli saman verran kuin hyvä älypuhelin maksaa tuntuisi jo mahdolliselta. Tietysti asia vaihtelee käyttötarpeen mukaan, ja itselläni printteri tulisi vähän niinkuin leluksi ja erilaiseen protoiluun. Mikä sinun mielestäsi on sellainen hinta mikä saisi sinut ostamaan oman printterin?
andy
Posts: 6
Joined: Sun Sep 14, 2014 7:01 pm

Re: Kipuraja 3d-printterin hinnassa

Post by andy »

Vaikea kysymys!

Riippuu mielestäni paljon esimerkiksi tulosteiden laadusta ja kestävyydestä. Nythän on se 100 dollarin 3d-tulostimen kickstarter-kampanja, mikä pudottaa hinnan jo todella alhaiselle tasolle, mutta kysymys kuuluu ovatko sillä tehdyt kappaleet tarpeeksi kestäviä ollakseen millään tapaa hyödyllisiä.

Itse haluaisin rakennella erilaisia robotteja ja muita vempaimia 3d-tulostimellani, joten osien kestävyys on tärkeää. En omista vielä 3d-tulostinta, mutta luulen että voisin maksaa noin tuhat euroa sellaisesta tulostimesta jolla saa kestäviä osia aikaiseksi.
3DTurku
Posts: 2
Joined: Sat Feb 21, 2015 6:03 pm

Re: Kipuraja 3d-printterin hinnassa

Post by 3DTurku »

Menee necron puolelle mutta asia on kaiketi yhä ajankohtainen.

Alle 1000€ saa ihan hyvän 3d-tulostimen, minusta lähinnä kysymys on asiakaspalvelusta mistä sen kannattaa hankkia.

think3dprint myy 3d-tulostimia. Olen itse sieltä ostanut ja tyytyväinen palvelun laatuun ja laitteeseen. Kyseinen firma on Englannissa joten hinta on punnissa ja kurssi elää, viimeksi oli 700 puntaa.
Post Reply